Siirry pääsisältöön

Aina jonossa.

Mua vituttaa tällä hetkellä kaikki ihmissuhteet. Omat ja muitten.

Ei nyt kaikki, vaan ne joihin on joskus tunnetasolla satsannut ja ottanut turpaansa. Jäänyt ilman, osattomaksi siitä jostain, minkä kuvittelin olevan "se juttu". Mikä se juttu ees on? 

Mie kuvaisin olevani ihmissuhteiden Aku Ankka. Aina menossa mukana, mutta sen verran epäonnekas ettei mikää ota onnistuakseen. Aina tulee joku saatanan Hannu Hanhi näyttämään miten tää homma menee. Olin aika pitkään ihan ok ton asian kanssa, sillä mulla kuitenkin on niitä onnistuneitakin ihmissuhteita. Maailman parhaita ystäviä paljon. Miksi aloin epäilemään ja tuskastumaan kaikkiin ihmissuhteisiin, oli se kun yksi niistä merkittävimmistä ihmissuhteista joutui katkolle. Enkä edelleen ymmärrä syytä miksi.

Aloin pohdiskeleen miksi vaille jäämisen tunnetta. Onko se kateutta? vai onko se oman kyvyttömyyden tunnustamista.. en tiedä. Mutta voin kertoa sen, mitä olen oman kokemuksen ja itseni kautta havainnut. 

Nuorempana se meni puhtaasti kateuden piikkiin; huonolla itsetunnolla varustettu, nuori nainen katseli kun muut onnistui löytämään poika- ja tyttöystäviä. Osalliseksi pääsin ystävien kautta, olin se tyyppi joka hengas mauttomana ja hajuttomana mukana..Esiliina, joka osasi puhua hyvin. Monesti toiminkin puhemiehenä eri tilanteissa; yhteensaattamisessa, ero tilanteissa, riidoissa ja rakkauden osoittamisissa. Mutta koskaan ei ollut kyse mun tunteista, vaan muiden. Mie en päässyt pussaileen tai tanssimaan hitaita, muut pääsi. Myöhemmin kyllä sain kuulla, että ois mun kans haluttu tanssia hitaita, mutta olin oppinu niin kovaksi ja pahaksi suustani ettei kukaan uskaltanut tulla kysymään. Olin itsetuntoni kautta ajatellut ettei mua tarvi sääliä, mun kaverit on tuolla..tanssitakaa niitä. Mie pistin itseni sinne jonon hännille silloin.

Mutta nyt vanhempana 20v ainakin nuista tapahtumista, olen edelleen jonossa. Aina hetkittäin pääsee jo toiseksi jonossa, saa kokea pienen maistiaisen siitä, miltä voi tuntua olla täysin osallisena. Kunnes vedetään lunkka kiinni ja kiitetään maltillisesta jonottamista, please come again!

...

Hmmmm.. Nappasin tän luonnoksen jonka olen tehnyt pari kuukautta sitten. Huomaan että olen herkkä. Todella herkkä.  Mietin julkaisenko tämän, koska alkoi nolottaa moinen angstaava purkautuminen "minä en ikinä, miiiinä olen se uhri" . Joo, siltä se tuntuu ko elämä tarjoaa toisinaan niitä ihania opettavaisia hetkiä, jolloin koetellaan sun selkärankaa, järkeä, arvoja, mutta ennenkaikkea sun sydäntä.

Toi ylläkuvaama on osa mua ja toisinaan se tunteiden kanssa toimeentuleminen  nostattaa sen 15-vuotiaan neitisaatanan, joka vihaa itseään, muita ja elämää.. Mutta vain hetkisen.
En todellakaan ole jäänyt osattomaksi, tunteita on virrannut elämän aikana niin paljon että osa on jo mennyt muistojen virtaan hämäränä aavistuksena.

Nyt mie vaan olen ja koitan muistaa hengitellä rauhassa.. kunnes seuraava paskamyrsky nousee ja itsensä tutkiminen saa uutta buustia.

Kommentit

  1. Tuttuja tuntemuksia..

    Rakkaus on monesti niinku battle royale-ryysis keskiaikaiseen linnaan. Monen mielestä kaikki on sallittua, tökitään toisia vallihautaan, ensimmäinen perille päässy koittaa tuikata sillat tuleen. Kunnon kukko ja akka taistelukehä missä tulee rumaa jälkeä, jos kukaan käyttää minkäänmuotoista kyynärpäätaktiikkaa, valetta / manipulaatiota.

    Se mikä saa ihmisen oleen kukko tai akka tuolla, niin jo haastavammaksi kasvaneet egot / ego ongelmat siellä paistaa porottaa, ja saa ihmisen käyttäytymään itsekkäästi, aiheuttaen kärsimystä.

    Helpompi se on omasta mielestä seisoskella jonossa, kun tapella tuolla, kohta palavalla sillalla. Joskus tosin ei ole vaihtoehtoa.

    Arvonsa kaikilla, mutta mun linnaan ei aseistautuneena pääse, tai jos pääsee, niin ennemmin tai myöhemmin lentää sinne vallihautaan. Kyllä niitä puukkoja jää selkään töröttämään, mikä on perseestä.

    "Yhteiskunta 2017 = eläimellisten egojen ja riippuvuuksien instituutioitunut ryhmäpaineistettu peilihallihelvetti" -mietelause lähes viikolleen vuoden takaa.
    Selvitäkseni kuvailemassani maailmassa herkkänä ihmisenä, on pakko luoda kupla, mikä on perseestä sekin. Onneksi mie en siinä kuplassa ole kuitenkaan yksin tällä hetkellä.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Herään kai uudelleen..

Kun yritän muistella sinua, tuntuu kuin kaikki mielikuvat ja asiat karkaisivat mielestäni. Ne pakoilee totuutta niinkuin minäkin. Minun täytyisi myöntää jotain, minkä en halua olevan totta. Totuus on että sinä olet poissa.  Minä menetin sinut. Menetin isoveljeni. Menetyksen myötä särkyi illuusio siitä uskomuksesta, että meillä olisi aikaa. Ei sitä aikaa ole sen enempää, kuin mitä sinulla tällä hetkellä on käsillä. Huomisen kohtaaminen on epävarmaa, koska et ole ainoa joka sen kohtaamiseen vaikuttaa. Tuttuja lainalaisuuksiahan nämä on, mutta jälleen kerran sen pienen faktan sisäistäminen vaati sen että sun maailma revitään perustuksiltaan. Mielestäni se kertoo aika paljon ihmisluonteesta. Kuinka hiton itsepäisiä sitä ollaan. Millon meidän elämä muuttui sellaiseksi että sulla on aikaa mietiskellä tekeväsi asioita sitten kun niille on mielestäsi sopiva ajankohta, vaikka se tekeminen pitäisi olla tässä ja nyt. Uskon että sen tekemisen luonne on muuttunut, halutaan tehdä vain niitä asioita

Kipua

Tunnetko mielelläsi kipua? en nyt tarkoita mitään masokistista, vaan sitä että osaatko ottaa vastaan kivun sellaisenaan kun se tulee? Olen tuntenut viime viikkoina monenlaista kipua. Mua on sattunut jokapaikkaan. Mutta olen opetellut ottamaan sen kivun vastaan sellaisenaan kuin se on, enkä ole yrittänyt muuttaa sitä mieleisekseni. Olen huomannut, että epämiellyttävien tuntemuksien vastaanottaminen on hankalaa, koska haluamme muuttaa niitä sellaisiksi, jotka on helpommin ymmärrettävissä ja siedettävissä. Mutta onko pakko aina yrittää muuttaa asioita? Olen tänään kärsiny kauheaa päänsärkyä, aamu alkoi iloisesti vessanpönttöä tervehtien. Eka ajatus oli että miksi tänään? Ajankohta oli suorastaan surkea, koska minulla sattui olemaan vapaapäivä. On se huomennakin, mutta tämä päivä ei vaan millään olisi sopinut. Noh, kun päivä meni enimmäkseen sängynpohjalla oleskellen ja kivun väärää ajankohtaa päivitellen, tietenkin se oli paska päivä. Kunnes aloin taas miettimään. Meidän keho ja mi

Lisää runoutta

Talvi Olen seisonut kylmässä vedessä pitkään, katsellut horisontiin etsien rantaa missä rauha lepää En näe usvalta mitään, en tunne raajojani Tunnen vain tyhjyyttä ja loputonta kaihoa Toivon että virta ottaisi minut mukaansa Kevät saapuu Tunnen veden lämpenevän Tuntoni palaa, en ole vieras itselleni Kuulen lähelläni ääniä, en ole yksin Minua jännittää, Tuhatvuotisen talven jälkeen kevät minut yllättää Värit minut sokaisee, sydämeni muistaa miten tuntee Kesä tulee myrskyten Kesä näyttää muutoksen mahdin Salamat minua pelottaa, mutta huomaankin niiden myöhemmin minulle valoa antavan Näen ympärilläni enemmän elämää Uskallan sitä arkaillen lähestyä Jalkani alkavat kantaa, muistan kuka olen Usva hiipii iltaisin mutta poistuu aamunkoittoon Sydämeni herää eloon Syksyn tullen olen opetellut kellumaan En katso enää horisonttiin Usva,aurinko, myrskyt ovat ystäviäni Talvi tekee tuloaan En halvaannu Otan sen syleillen vastaan ja nousen pinnalle jään.